W wielu przypadkach podobna jest koncepcja, tego rodzaju biznesu.
Wizja: współpraca z innymi na każdym etapie, wzajemna pomoc i uczenie się
Misja: pomóc wielu ludziom wyjść z tak zwanego „wyścigu szczurów”
Cele: więcej pieniędzy, a jednoczenie więcej czasu dla siebie i rodziny
Wzajemne uczenie się, odbywa się przez webinary szkoleniowe, pomoc w rozwiązywaniu problemów technicznych oraz przekazywanie wzajemnie informacji i materiałów pomocniczych.
Wiesz co oznacz określenie Level – to tak, jak w grach komputerowych – poziom do osiągnięcia. Budując grupę zakupową, albo udziałową, zarabia się % od obrotu grupy. Chociaż są to, wydawać by się mogło, małe procenty, przy wielu poziomach, dają ogromne możliwości zarobkowe.
Warto tu dodać, że cele samych pomysłodawców i właścicieli firmy mogą być nieco inne, zwłaszcza te prywatne. Mogą też istnieć cele finansowe, to znaczy np. osiągniemy 5 mln zł sprzedaży do 2020 roku. Mogą też być podawane w ilościach sztuk.
Misja może być inna np. pomoc w znajdywaniu zleceń osobom pracującym na własny rachunek i chcących budować swoją wolność finansową, oraz zabezpieczenie finansowe bytu rodziny.
Co może być produktem w MLM?
Wszystko: kosmetyki, szkolenia, żywność, pakiety finansowe, biżuteria, chemia gospodarcza, i cała reszta.
Nie trzeba dostosowywać MLM do firmy, ale bardziej firmę do MLM, to znaczy wykonać szkic, ile procent za co, dla kogo, gdzie są mocne strony w firmie, gdzie słabe, na jakie szkolenie trzeba położyć nacisk, co kto umie w firmie. Przykład: Jeśli osoba nr 1 umie najlepiej daną rzecz w firmie, z tego zakresu prowadzi szkolenie, które nagrywamy i przekazujemy całej sieci partnerów w ramach materiałów szkoleniowych.
W wielu tradycyjnych firmach, panuje przekonanie, że „człowiek człowiekowi wilkiem”, ale nie w MLM wzajemna pomoc wynika z planu sprzedażowego z procentu, który jest zarabiany od grupy zakupowej.
MLM to nie łańcuszek, ale stałe źródło dochodu i stała sieć współpracy.
Z czasem koncepcje, krystalizują się, albo pojawiają się w wersji udoskonalonej. I chociaż, w biznesie, jak w życiu „każdy sobie rzepkę skrobie”, to jeśli nie dajesz rady, pomożemy ci. A dlaczego?
Bo Twój sukces, to nasz sukces.
Anita Zielke