Reklama nie nachalna, ale jak to?
Pisanie artykułów przez PR-owców skupia się na komunikacji świata z daną marką produktową lub firmy. Chodzi tu przede wszystkim o przypominanie o swoim istnieniu oraz dostarczaniu cennych dla odbiorców informacji związanych z daną marką, produktem lub branżą. Artykuły tego rodzaju, wnoszą pewną porcję wiedzy do umysłów czytelnika, a jednocześnie pozostawiają skojarzenie z daną marką, czy produktem.
Skupienie się na zaletach i możliwościach
O czymkolwiek się pisze należy pamiętać, aby skupić się na zaletach i możliwościach, jakie za sobą niesie używanie danego produkty, czy korzystanie z usług danej firmy. W przypadku posiadania biura prasowego firmy, po pierwsze dociera się do grupy odbiorców zainteresowanych informacji z określonej branży. Artykuły można także przedrukowywać na swoje strony, ale po uprzednim kontakcie z autorem, pozostawiając treść nie zmienioną, a także stopkę autora na miejscu.
Jakie korzyści to za sobą niesie?
Autor uzyskuje dodatkowe zainteresowanie treściami, które przekazuje, a także zwiększa zainteresowanie firmą lub produktem, o którym pisze. Firmy zajmujące się przedrukowaniem zyskują nowe i ciekawe treści, czyli korzyść jest obopólna.
Bywa i tak, że autor może zgodzić się napisać tekst dla konkretnej firmy wydawniczej, aby także jej markę wesprzeć.
Docieranie do zainteresowanych marką
Zakładając własne biuro prasowe na powyższej platformie zyskuje się możliwość docierania do szerszego grona odbiorców treści, a teksty są wysyłane do zainteresowanych dziennikarzy, którzy zamieszczają je w swoich serwisach. Można skierować daną informację do odbiorców z całej polski, ale także do wybranego województwa.
Anita Zielke