Jak biuro prasowe pozwala skutecznie umacniać pozycję danej marki?
Biuro prasowe ma za zadanie umożliwić kontakt danej marki z mediami społecznościowymi oraz portalami. Zamieszczane w nim informacje są gotowe do przedruku, albo przekopiowania pod warunkiem nawiązania współpracy między dziennikarzem, a PR-owcem. Wpływa to korzystnie na pracę obu osób. Każdy coś na tym zyskuje.
2016-02-03, 15:56

Dziennikarz, bywa że brakuje mu tak zwanej weny do pisania, potrzebuje wówczas gotowej treści na stronę www. Jednak dobrze, żeby była ona zgodna z tematyką działu, albo prowadzonego portalu. Kiedy PR-owiec zgodzi się na publikację treści na danej stronie, zaczyna się współpraca.

PR-owiec, czyli osoba budująca swoją markę w sieci, stara się zabiegać o więcej odwiedzin, a także o zainteresowanie. Ma jednak ograniczone możliwości, co do zamieszczania swoich informacji, poszukuje współpracujących serwisów oraz wspierania jego strony www dodatkowymi linkami z innych portali, zyskuje zatem odwiedziny faktycznie zainteresowanych osób, a to jest bardzo waże.

Zakładanie biura prasowego – konfiguracja

To bardzo ważny element pracy PR-owca, gdyż dobre ustawienia gwarantują lepszą rozpoznawalość marki w sieci. Dobrze jest dodać logo swojej firmy i zrobić odpowiednie ustawienia przykładowo osób piszących, których w biurze prasowym może być więcej niż jedna. Najważniejsze jest wspierania marki.

Loga i kategorie ważna sprawa

Dopasowanie loga, a zwłaszcza jego wielkości, to bardzo istotna kwestia, podobnie jak nazwa biura oraz wskazanie osoby do kontaku. Kategorie powinny być dobrane do tego, o czym zamierza się pisać, o tym czego dotyczy działanie firmy.

Pisanie artykułów:

  • eksperckich, mających za zadanie przekazanie pewnej porcji wiedzy ogólnotematycznej

  • informacyjnych, czyli inforujące o marce, firmie oraz czym się dana firma zajmuje, w jakiej branży działa, a także czy posiada własną stronę www, podanie linku do niej, jest tu jak najbardziej na miejscu

  • materiały dla prasy, to gotowe do przedruku informacje mogące niejako uzupełnić niektóre portale, im więc ciekawsze tym lepiej

Anita Zielke

http://extra-nazwa.pl/wspieraj-marke

KONTAKT / AUTOR
Anita Zielke
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy