Dziennikarz, bywa że brakuje mu tak zwanej weny do pisania, potrzebuje wówczas gotowej treści na stronę www. Jednak dobrze, żeby była ona zgodna z tematyką działu, albo prowadzonego portalu. Kiedy PR-owiec zgodzi się na publikację treści na danej stronie, zaczyna się współpraca.
PR-owiec, czyli osoba budująca swoją markę w sieci, stara się zabiegać o więcej odwiedzin, a także o zainteresowanie. Ma jednak ograniczone możliwości, co do zamieszczania swoich informacji, poszukuje współpracujących serwisów oraz wspierania jego strony www dodatkowymi linkami z innych portali, zyskuje zatem odwiedziny faktycznie zainteresowanych osób, a to jest bardzo waże.
Zakładanie biura prasowego – konfiguracja
To bardzo ważny element pracy PR-owca, gdyż dobre ustawienia gwarantują lepszą rozpoznawalość marki w sieci. Dobrze jest dodać logo swojej firmy i zrobić odpowiednie ustawienia przykładowo osób piszących, których w biurze prasowym może być więcej niż jedna. Najważniejsze jest wspierania marki.
Loga i kategorie ważna sprawa
Dopasowanie loga, a zwłaszcza jego wielkości, to bardzo istotna kwestia, podobnie jak nazwa biura oraz wskazanie osoby do kontaku. Kategorie powinny być dobrane do tego, o czym zamierza się pisać, o tym czego dotyczy działanie firmy.
Pisanie artykułów:
-
eksperckich, mających za zadanie przekazanie pewnej porcji wiedzy ogólnotematycznej
-
informacyjnych, czyli inforujące o marce, firmie oraz czym się dana firma zajmuje, w jakiej branży działa, a także czy posiada własną stronę www, podanie linku do niej, jest tu jak najbardziej na miejscu
-
materiały dla prasy, to gotowe do przedruku informacje mogące niejako uzupełnić niektóre portale, im więc ciekawsze tym lepiej
Anita Zielke