Kopiowanie cudzych pomysłów na biznes i strategii, czyli jak to jest z tą konkurencją?
Każdy prowadzący biznes, musi zdawać sobie sprawę z tego, że konkurencja nigdy nie śpi, zawsze próbuje nadgonić wiedzę, a nawet przegonić podobną do siebie fimę. Jednak czy kopiowanie cudzych biznesplanów oraz strategii marketingowych jest obecnie wskazane?
2016-01-30, 11:06

Strategie marketingowe

To takie sposoby dotarcia do odbiorców oraz umiejętności sprzedaży towarów i usług danej firmy. Jak powszechnie wiadomo, jedne rzeczy działają lepiej, a inne gorzej. Niektóre zaś wcale. Dobrze jest zatem wiedzieć, co działa, jest skuteczne, ale przede wszystkim jak działa oraz działać podobnie, dla obrotu w firmie oraz realizacji celów.

Otworzę podobny biznes i też będę bogaty...

Nic podobnego, tak to nie działa. Nie chodzi o to, żeby się nie uczyć biznesu. Należy się go uczyć całe życie i zawsze od lepszych od siebie, ale samo skopowanie i otwarcie podobnej firmy nic nie da, bez kontaktów bieznesowych oraz pasji, jaką zazwyczaj ma dana osoba prowadząca daną firmę.

Determinacja, z jaką się podchodzi do własnej pracy, entuzjazm pojawiający się każdego dnia, to są znacznie ważniejsze aspekty biznesu. W życiu nie należy robić "kopiuj i wklej". Chesz mieć biznes na lata, idź swoją własną drogą, swoją ścieżką relacji, realizuj swoje cele.

Cele, wizja i misja, po co tyle się o tym mówi?

Bo to są podstawy, od tego powinno się zacząć, od określenia samego siebie, a nie myślenia kategoriami: "zrobię coś tam i zarobię", "zrobię tak samo i też będę mieć".

Własne cele długoterminowe nie powinny być tylko finansowe, ale także życiowe. Np. Wolność finansowa, poprawa bytu rodziny, poprawa stanu posiadania, spokój o przyszłość. Wizja, czyli po co chcę robić taki i taki biznes, warto sobie także zadać pytanie:"Na ile mam wiedzy i doświadczenia, żeby właśnie taki, a nie inny bienzes porowadzić?"

Misja, co jest dla mnie ważne

Chodzi tu o kierowanie się warościami wyższymi, o poczucie przynależności do określonej grupy społecznej, a także o to, w czym czujemy się dobrze.

Techniczne działanie na podobnej zasadzie i tworzenie podobnych oraz sprawdzonych w działaniu strategii jest jak najbardziej prawidłowe, natomiast nie jest prawidłowe myślenie, że jak się zrobi tak samo, to będzie taki sam efekt biznesowy. Należy pamiętać, że biznes to coś osobistego, powinien być efektem własnych planów oraz przede wszystkim własnych celów, wizji i misji, a nie cudzych.

Anita Zielke

http://trendybiznesowe.eu/kurs

KONTAKT / AUTOR
Anita Zielke
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.