Strategie marketingowe
To takie sposoby dotarcia do odbiorców oraz umiejętności sprzedaży towarów i usług danej firmy. Jak powszechnie wiadomo, jedne rzeczy działają lepiej, a inne gorzej. Niektóre zaś wcale. Dobrze jest zatem wiedzieć, co działa, jest skuteczne, ale przede wszystkim jak działa oraz działać podobnie, dla obrotu w firmie oraz realizacji celów.
Otworzę podobny biznes i też będę bogaty...
Nic podobnego, tak to nie działa. Nie chodzi o to, żeby się nie uczyć biznesu. Należy się go uczyć całe życie i zawsze od lepszych od siebie, ale samo skopowanie i otwarcie podobnej firmy nic nie da, bez kontaktów bieznesowych oraz pasji, jaką zazwyczaj ma dana osoba prowadząca daną firmę.
Determinacja, z jaką się podchodzi do własnej pracy, entuzjazm pojawiający się każdego dnia, to są znacznie ważniejsze aspekty biznesu. W życiu nie należy robić "kopiuj i wklej". Chesz mieć biznes na lata, idź swoją własną drogą, swoją ścieżką relacji, realizuj swoje cele.
Cele, wizja i misja, po co tyle się o tym mówi?
Bo to są podstawy, od tego powinno się zacząć, od określenia samego siebie, a nie myślenia kategoriami: "zrobię coś tam i zarobię", "zrobię tak samo i też będę mieć".
Własne cele długoterminowe nie powinny być tylko finansowe, ale także życiowe. Np. Wolność finansowa, poprawa bytu rodziny, poprawa stanu posiadania, spokój o przyszłość. Wizja, czyli po co chcę robić taki i taki biznes, warto sobie także zadać pytanie:"Na ile mam wiedzy i doświadczenia, żeby właśnie taki, a nie inny bienzes porowadzić?"
Misja, co jest dla mnie ważne
Chodzi tu o kierowanie się warościami wyższymi, o poczucie przynależności do określonej grupy społecznej, a także o to, w czym czujemy się dobrze.
Techniczne działanie na podobnej zasadzie i tworzenie podobnych oraz sprawdzonych w działaniu strategii jest jak najbardziej prawidłowe, natomiast nie jest prawidłowe myślenie, że jak się zrobi tak samo, to będzie taki sam efekt biznesowy. Należy pamiętać, że biznes to coś osobistego, powinien być efektem własnych planów oraz przede wszystkim własnych celów, wizji i misji, a nie cudzych.
Anita Zielke