Jak skutecznie zatrzymać kupującego i zwiększyć sprzedaż na Allegro?
Allegro, to jeden z najlepiej sprzedających portali w Polsce, ale sprzedaż pojedynczego użytkownika zależy już od jego predyspozycji, od tego jak silną markę chce zbudować, a także trochę o automatyzacji sprzedaży i obsługi klienta, o której nie zawsze wie się wszystko, a już na pewno można się jeszcze wiele nauczyć, na ten temat.
2015-12-22, 19:18

Obsługa klienta nie jest rzeczą łatwą nawet w świecie realnym, a co dopiero wirtualnym. Co nie oznacza, że jest niemożliwa. Od czasu do czasu wchodząc na strony www, możemy spotkać się z automatycznie wyskakującymi okienkami chatu obsługi klienta, w tym kierunku idzie właśnie automatyzacja sprzedaży.

Firmy zaczynają wdrażać najróżniejsze rozwiązania, bo niektóre problemy ich klientów są dość podobne i dzięki temu możliwe jest dopasowanie odpowiedzi, do zadawanych pytań.

Jednak nie samo wysyłanie odpowiedzi na pytania, czy informacji o zniżkach wraz z kuponami jest tu najważniejsze. Dużo ważniejsza jest automatyzacja i sprawienie, aby kupujący poczuł się, dobrze obsługiwany. Automatyzacja tego procesu daje możliwość uzyskania czasu na odpowiedź, a jednocześnie umilania okresu oczekiwania na informację zwrotną przez klienta.

W celu stworzenia dobrze działającego systemy wspierającego sprzedaż, powstają różnego rodzaju narzędzia, które mają za zadanie usprawnić działanie systemu sprzedaży oraz wysłać odpowiedzi do kupujących w pełni zautomatyzowany sposób.

Ważną kwestią jest także odpowiednie dopasowanie własnej oferty, która podobnie jak strony www można dopasować do fraz kluczowych, co znacznie zwiększa oglądalność oferty.

Krótka historia Felka, który sprzedawał na Allegro mniej od Mirka.

Pewnego dnia Felek i Mirek spotkali się na poczcie wysyłając przesyłki do swoich klientów, którzy zamawiali u nich produkty i usługi przez Allegro. Felek był zdziwiony, jak dużo Mirek wysyła, gdyż jemu szło nie najlepiej.

Okazało się, że Mirek zna się dużo lepiej na technicznych aspektach, ustawił sobie raz automatyczne odpowiedzi dla klientów, stworzył profesjonalną grafikę wspierającą swoją sprzedaż, a kiedy wychodzi z biura np. na pocztę, system działa i pracuje za niego.

Tymczasem Felek, który robił wszystko sam. Postanowił skorzystać z porad Mirka, który obiecał że nauczy go wiele i jeszcze więcej, bo dobrze zna się na swoim fachu.

I tak kiedy Felek skończył kurs u Mirka, zwiększył swoją sprzedaż i usprawnił pracę, wprowadzając automatyzację, a Mirek postanowił pomagać innym zwiększać swoje zyski i podnosić poziom sprzedaży na Allegro.

Anita Zielke

http://extra-nazwa.pl/allegro

KONTAKT / AUTOR
Anita Zielke
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy